Prague International Design Festival

Back

Letošní Designblok přilákal rekordní počet návštěvníků

26. 10. 2014

 

 Letošní Designblok přilákal rekordní počet návštěvníků 

Minulý týden ovládl centrum Prahy šestnáctý ročník Designbloku, největší přehlídky designu a módy ve střední Evropě. Výstavy byly zahájeny v pondělí 6. října, pro veřejnost bylo otevřeno od 7. října do neděle 12. října, kdy přehlídka vyvrcholila slavnostním galavečerem v kostele sv. Šimona a Judy. Letošní Designblok nabídl návštěvníkům pět netradičních budov v centru Prahy, kde měli možnost shlédnout práci špičkových českých a světových designérů i mladých talentů. Kromě jednotlivých budov probíhal také v řadě pražských galerií, obchodů i přímo v ulicích města.   

Zahraniční hosté

Na šestnáctý Designblok přijala pozvání řada významných světových designérů, nejvíce zastoupené bylo v letošním roce jednoznačně Polsko a Nizozemsko. Do Prahy přijel po deseti letech Nizozemský designér a zakladatel Droog Design Gijs Bakker, který předvedl kolekci šperků chp…?, Ineke Hans vystavila muchomůrkovou kolekci skla pro českou značku Křehký a studio Tjep pro návštěvníky připravilo výstavu šperků a bronzové kolekce nábytku. Italský architekt a designér Ferruccio Laviani představil stůl, navržený pro poštu Veuve Clicquot a své kolekce vystavila řada dalších zahraničních hostů, jako například DMOCH, Numéro111, Claire Lavabre, Julia Landsiedl, Ola Mirecka a další. 

 

 Netradiční lokality

 

Designblok se každoročně snaží nabídnout netradiční prostory, do kterých umístí své expozice. V loňském roce zaujalo Nákladové nádraží Žižkov, které přineslo akci industriální nádech. Letos měli návštěvníci jedinečnou příležitost prohlédnout si secesní Grandhotel Evropa, který se s koncem Designbloku znovu uzavírá pro kompletní rekonstrukci. V každém pokoji byla umístěna výstava respektované značky či prodejce a secesní architektura hotelu půvabně kontrastovala s moderním designem instalací. Každá budova Designbloku pak měla své vlastní zaměření: 

Superstudio Evropa na Václavském náměstí v bývalém secesním Grandhotelu Šroubek nabídlo novinky interiérového designu, výstavu nábytku, svítidel a bytových doplňků.

Superstudio Hra v bývalé škole v Mikulandské ulici bylo věnované základnímu tématu letošního Designbloku – Dětství a v něm byla umístěna také hlavní výstava letošního ročníku, kurátorovaná Tulgou Beyerle, Agnieszkou Jacobson, Janou Zielinski a Jiřím Mackem.

Openstudio v Domě u Minuty na Staroměstské náměstí nabídlo práce více než stovky designérů z patnácti zemí Evropy.

Art House v Colloredo-Mansfeldském paláci byl věnován projektům na pomezí umění a designu a návštěvníci v něm našli zahraniční designérskou elitu i domácí hvězdy, mezi kterými nechyběla Liběna Rochová nebo Eva Eisler.

Fashion Stage v barokně přestavěném kostele Svatého Šimona a Judy nabídla módní přehlídky zejména nastupující mladé evropské generace.

 

Tématem letošního Designbloku bylo dětství, poprvé tak byla tématu věnovaná celá budova Superstudia Hra, kde byly k vidění interaktivní a hravé instalace. Tam mohli návštěvníci zapojit svojí kreativitu nebo nabrat síly v odpočinkové zóně.

Designblok tradičně také rozdělil ocenění za nejlepší počiny z designu a módy. Letošními vítězi soutěže absolventských prací Diploma Selection, projektu, který je iniciován EUNIC Cluster Czech Republic, se stali Marlene Huissoud z Francie za kolekci From Insects a Bastian Visch z Nizozemska za módní kolekci Light Studies. Hlavní cenu Designbloku pak získali Jan Plecháč a Henry Wielgus, kteří letos představili své instalace hned na několika místech v rámci Designbloku.

 

 

Designblok v číslech

V letošním roce přilákal Designblok nevídaný počet návštěvníků, který ve své šestnáctileté historii nemá obdoby. Celkem prošlo Superstudii 40 200 návštěvníků, včetně s výstavami umístěnými mimo studia pak Designblok navštívilo více než 56 700 návštěvníků. Prezentace a výstavy Designbloku byly k vidění dohromady na 65 místech, instalace a prezentace byly dílem 111 výrobců a distributorů, 106 designérů a designérských studií,  19 školních ateliérů a 13 mediálních titulů. Letošní ročník připravil 32 kurátorovaných výstav a 20 módních přehlídek. Vystavovatelé přijeli do Prahy z celé České republiky a z dalších 15 evropských zemí.

  

Svátek designu a módy se koná každý rok začátkem října, nezbývá tedy, než se těšit, čím ředitelka Designbloku Jana Zielinski a kreativní ředitel Jiří Macek překonají tento úspěch v příštím roce.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies. However you may visit Cookie Settings to provide a controlled consent.
Settings Accept
You can refuse consent here.
×
Cookie settings

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorised as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyse and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customised ads.