Prague International Design Festival

Zpět

Designblok se na podzim promění v les a prales! 24. ročník proběhne v termínu 5. – 9. října 2022

21. 2. 2022

Tématem, které tradičně propojuje jednotlivé části festivalu, se pro letošní ročník stane LES. Designblok se letos v říjnu potřetí vrátí do smíchovského Gabriel Loci a klášterní prostory obohatí po loňském úspěchu budova Uměleckoprůmyslového musea v Praze. UPM bude opět koncepčně laděným výstavním prostorem s vlastním tématem PRALES. 24. ročník největšího českého festivalu designu a módy proběhne od 5. do 9. října 2022.

Tématem letošního Designbloku bude LES. Po globálním tématu Budoucnost, které jsme zvolili v roce 2019, po zaměření na lokální výrobu s tématem Vášeň v roce 2020 a tématu Štěstí v roce 2021, jsme zvolili téma, v jehož rámci se budeme věnovat především využití přírodních materiálů, tradičním českým řemeslům a environmentálním otázkám,“ říká Jana Zielinski, ředitelka Designbloku.

Dějištěm festivalu budou na podzim dva hlavní výstavní domy – Gabriel LociUměleckoprůmyslové museum v Praze. Gabriel Loci se zaměří především na prezentaci novinek současného mezinárodního designu a to v tradičních formátech Superstudia a Openstudia, tedy na jedné straně mezinárodních značek a výrobců, na druhé designérů a designérských studií. V bývalém konventu se odehraje také další ročník mezinárodní výstavy Diploma Selection, tematicky laděný ústřední prostor Designérie anebo diskuzní stage pro doprovodný program, přednášky designérů, partnerů festivalu a zahraničních hostů. Generálním partnerem Designbloku bude už jedenáctým rokem Erste Premier.  

Uměleckoprůmyslové museum bude, stejně jako v loňském roce, koncepčně laděným výstavním prostorem s vlastním tématem PRALES. Prostor dvou pater musea bude patřit výhradně tvůrcům a firmám s českými kořeny, PRALES jako podhoubí, spletitý komplex kořenů, pramenů a dávné historie se promítne v lokálním zaměření tohoto domu. Jeho součástí bude i druhá edice výstavy Rodinné stříbro, která bude prezentovat české rodinné výrobce. Do UPM se letos přesouvá také výstava sběratelského designu Art House, kterou návštěvníci znají z Lapidária na Výstavišti či loni z kostela sv. Gabriela. Koncept letošního Art Housu je založený na intervenci současného skla do výstavy UPM ze sbírek Vojtěcha Lanny, spoluzakladatele UPM a jednoho z nejvýznamnějších sběratelů 19. století. Jedno z pater musea bude pak věnováno 24 českým designérům, kteří kladou ve své tvorbě důraz na spojení kvalitního řemesla a současného designu a navazují na bohaté české tradice v obou směrech.

Propojovací linkou festivalu, od vizuálu a podoby Designérie po jednotlivé instalace a doprovodný program, je pro každý rok nově zvolené téma, které rezonuje s aktuálním děním, stejně jako letošní téma les. „Les je zdrojem života. Díky rostlinám můžeme dýchat, zeleň je nejpřirozenějším zlepšovatelem našeho každodenního prostředí. Les je také zdrojem materiálů, chrámem odpočinku, rájem houbařů, zdrojem inspirace umělců i kutilů, strašidelným i magickým pohádkovým místem. Lesem musí projít Karkulka i Jeníček s Mařenkou, obývá ho Liška Bystrouška, víly, hejkalové, trollové a další bytosti. Vůně lesa, mokré země, listí, jehličí, lučních květin je důvodem proč jít dál. A my se na Designbloku projdeme lesem českého designu, nahlédneme do tajemných studánek vědění zahraničních hvězd, vydáme se na stezku po červené, zelené, žluté nebo modré, každý podle svých možností a chutí. Těšíme se na čarovný les Designbloku,“ shrnuje za Designblok Jana Zielinski.

 

Přihlašování na 24. ročník Designbloku je pro designéry a firmy spuštěno online od 24. února do 31. května 2022. 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.