menu
Generální partnerGenerální partner

Designblok
Největší výstava designu v Praze
6. – 10. 10. 2021

Mezinárodní soutěž Diploma Selection ocenila mladé talenty

Mezinárodní soutěž Diploma Selection zná své vítěze. V sobotu 9. října byli oceněni diplomanti v oborech produktový a módní design. Nejlepší projekty zvolila odborná porota složená z kurátorů, galeristů a redaktorů přímo na Designbloku. Vítězem produktové části se stal Dávid Valovič. Mezi módními kolekcemi nejvíce zaujala Natalie Nepovim. Finalisté v kategoriích produktový a módní design vzešli ze 143 přihlášek z 38 škol a 16 zemí včetně řady diplomantů z českých univerzit. 

Diploma Selection, kmenová soutěž Designbloku pořádaná ve spolupráci s EUNIC Cluster ČR, už po sedmé vyhlašuje vítěze z řad diplomantů mezinárodních univerzit. V kategorii produktový design získal prvenství Dávid Valovič, absolvent pražské UMPRUM, s projektem What are you standing on? / Na čem stojíš? Projekt byl věnován zkoumání geologických přeměn krajiny Valovičova rodného Hrádku na Slovensku a v okolí obce Vižina ve Středočeském kraji. Výsledkem je třímetrový monument ve tvaru sloupu, který je složený z deseti prstenců. Inspirací byly geologické vrty, zhotovené z jílů pomocí dusání do formy. Sloup je pomníkem již téměř vytěženým jílům ve Vižině. „David Valovič stvořil manifesto geologické struktury země, na které stojíme, ctící materiál starý stovky tisíc let. Jednoduchá forma vytvořená z dávek jílu v různých barvách s elementem skla “krvácejícím” ven. Přes svou drsnost jde o silný a současně dojemný objekt, který nám připomíná základní prvky, které by mělo lidstvo respektovat,“ popisuje za porotu Tulga Beyerle, ředitelka, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg. Na druhém místě se umístil Filip Krampla (CZ) s křeslem LI_CHAIR a třetí získal Alessio Ramundo (IT) s projektem Natura.

Vítěze z oboru módní design zvolila porota po přehlídkách v kostele Sacre Coeur – nejvíce bodovala Natalie Nepovim s projektem Exuviae. Kolekce rozvíjí komplexnější pohled na náš vztah mezi tělem oděným a přirozeným. Balancuje na hranici spekulativního designu, analyzuje situace svlékání či převlékání a klade si otázky, co se děje, když si oblečení svlékáme a těchto jednotlivých vrstev se postupně zbavujeme. Druhé místo získala Nikola Fedak (PL). A třetí patří Agátě Seehákové (CZ). „V první řadě chci za celou porotu říct, že je velké štěstí se po dvou letech opět setkat a díky Designbloku být svědkem evropských kolekcí, jež reprezentují nejen pohled na současný stav a budoucnost módního průmyslu, ale i celkovou náladu vládnoucí společností. Jako porota si obzvlášť ceníme schopnosti diplomantů najít své vlastní téma, balancovat na hranici nositelné módy a konceptuálního umění, a přitom zůstat věrný vlastnímu rukopisu,“ shrnuje za porotu módního designu Patrik Florián, novinář a stylista magazínu Dolce Vita.

Vítězové získávají 1000 EUR a možnost samostatné prezentace na příštím ročníku festivalu.

Vítěze z řad diplomantů zvolil také partner Diploma Selection, společnost Levi's. Volba padla na Filipa Kramplu za křeslo LI_CHAIR a z finalistů módní sekce nejvíce zaujala svojí tvorbou Natalie Dufková s kolekcí HER. Oba získávají od společnosti Levi's cenu 1000 EUR a možnost spolupráce na návrhu kapsulové kolekce a návrhu designu obchodu k této kolekci. 

 

Poroty soutěže Diploma Selection 2021

Produktový design: Tulga Beyerle, ředitelka, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg (D); Giulio Cappellini,umělecký ředitel, Cappellini (IT); Stephan Hamel, konzultant v oblasti designu (IT); Agnieszka Jacobson, umělecká ředitelka, School of Form, Poznaň (PL); Lina Kanafani, kurátorka a galeristka, MINT shop, Londýn (GB); François Leblanc, konzultant v oblasti designu (F); Alice Stori Liechtenstein, kurátorka a zakladatelka Schloss Hollenegg for Design (IT, AT); Gilles Massé, Wallpaper Store, Miláno (IT); Rossana Orlandi, galeristka, Spazio Rossana Orlandi, Miláno (IT); Annalisa Rosso, spoluzakladatelka Mr. Lawrence studio a ředitelka digitálních projektů Salone del Mobile (IT); Adam Štěch, kurátor a teoretik designu, Okolo (CZ)

Módní design: Patrik Florián, novinář a stylista, magazín Dolce Vita (CZ); Danica Kovářová, kurátorka (CZ); Jan Králíček, kreativní ředitel, Vogue (CZ); Anna Nosková, redaktorka, magazín Forbes (CZ); Veronika Ruppert,novinářka, redaktorka a dramaturgyně, Český rozhlas, Radio Wave (CZ); Noémie Schwaller, módní redaktorkatextilrevue (CH)

9. 10. 2021

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.