Prague International Design Festival

Zpět

Představujeme vizuál dvacátého ročníku!

14. 8. 2018

Designblok odhalil téma a vizuál jubilejního dvacátého ročníku

Pražský mezinárodní festival designu Designblok pro svůj dvacátý ročník vybral téma Oslava. Na vizuálech letos zachycuje dvojici cyklistů symbolizující dřinu, zapálení i radost ze společné jízdy. Nově dvacátý ročník kromě prostoru Průmyslového paláce a Lapidária na holešovickém Výstavišti naplní designem také budovu Colloredo Mansfeldského paláce. Největší festival designu a módy ve střední Evropě proběhne od 25. – 29. října 2018.

Návštěvníky v prostoru Výstaviště Praha Holešovice čeká pohled do budoucnosti designu v podání českých i zahraničních účastníků. Oslava bude symbolizovat nejen výročí 100 let od založení Československa, které letos rezonuje kulturní sférou, ale i oslava dvaceti let Designbloku a ohlédnutí do jeho historie. „Designblok slaví 20 let a Česko slaví 100 let výročí vzniku samostatného státu. Je tedy důvod k oslavě. Milujeme design a jsme rádi, že se mu v naší zemi daří. Dvacet let jsme věnovali jeho propagaci, propojování českých designérů s mezinárodní scénou, navazování spolupráce mezi tvůrci a průmyslem. Letos chceme oslavit český design a jeho soudobou kvalitu. Zároveň věříme, že jsme vlastně teprve na začátku. A tak je letošní Designblok důkazem naší víry v dobrou budoucnost naší země,“ vysvětlila ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Od komorní akce pro oborové profesionály a nadšence se Designblok vypracoval až k současnému největšímu festivalu designu ve střední Evropě. „První ročník Designbloku měl celých 14 účastníků a nejčastější otázkou, kterou nám návštěvníci i novináři opatrně pokládali, bylo, ´Co je to vlastně ten design´? Od počátku jsme vsázeli na kvalitu, a ačkoliv jsme se často setkávali s názorem, že to v Čechách nebude fungovat, dnes je design součástí života středních vrstev a z Designbloku je největší festival designu ve střední Evropě,“ doplnila Jana Zielinski. První ročníky festivalu se odehrály v jednotlivých galeriích a showroomech, ty další otevřely často jinak nepřístupné domy či areály v Praze mezi které patří Grandhotel Evropa na Václavském náměstí, Nákladové nádraží Žižkov, budova ČKD v Karlíně, kreativní prostor DOX, Corso v Karlíně, Kafkův dům na Staroměstském náměstí, botel Neptun, ale třeba i budova základní školy nebo historické pražské paláce Colloredo-Mansfeld a Clam-Gallas. Zatímco na začátku byl Designblok akcí pro pár zasvěcených, poslední ročníky navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků.

Za svojí historii přivítal v Praze věhlasné designéry jako je Patricia Urquiola, Jasper Morrison, Edward Barber a Jay Osgerby, Matali Crasset, Studio Job, Maarten van Severen, studio Tjep, Ineke Hans, Marcel Wanders, studio Formafantasma, Arihiro Miyake, Richard Hutten a řada dalších neméně zvučných jmen z Evropy i celého světa.

Vizuál dvacátého ročníku zachycuje dvojici cyklistů na jediném kole, která v sobě spojuje symboliku neustálého pohybu vpřed, odhodlání i nutnosti empatie, vzájemného porozumění, ale i radosti z jízdy, často obohacené o akrobatické kousky. „Bez lehkosti a radosti by se z jízdy vytratila i motivace, bez silného týmu a zázemí bychom skončili po pár prvních kilometrech. Když se to takto shrne, zní to asi příliš vážně, ale 20 let Designbloku byla jízda, která nás stále baví a žene vpřed. Každým rokem se učíme. Některé z nových kousků uvidíte na vizuálech, více pak na samotném Designbloku. Oslavu připravujeme ve velkém stylu, hlavy skloněné, zaklesnutí do řídítek. Všichni, nejen ti dva jezdci na obloze,“ říká kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek. Fotografie pro vizuály, které postupně dvojici sportovců odhalí, vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery.

Hlavní prostory budou stejně jako v minulém roce umístěny na Výstavišti Praha Holešovice. Jako jedna z významných kulturních akcí v Praze je Designblok podporován ze strany Hlavního města Prahy. „Před dvaceti lety, kdy mezinárodní festival Designblok začínal, nepatřila v naší zemi oblast designu a estetiky zrovna do popředí zájmu. Nyní je naopak důležitou, skoro již nepostradatelnou součástí života každého z nás, což samozřejmě poukazuje na pokrok, jaký jsme za ony dvě dekády prodělali. Věřím, že se i díky kontinuální podpoře hl. m. Prahy a velkému úsilí organizátorů a týmu Designbloku, nacházíme v této fázi. Ostatně, festival již každoročně navštěvují desítky tisíc lidí a celá řada významných designerů z celé České republiky i ze zahraničí. Letos hl. m. Praha přispělo také poskytnutím prostor krásného historického skvostu, nicméně málo známého pražského paláce Colloredo-Mansfeld. Jako město tedy nechceme být pouze pasivním podporovatelem, ale aktivním partnerem. A nesmíme zapomínat, že design, potažmo umění je krásné především v tom, že se neustále vyvíjí, objevují se nové nápady a já přeji festivalu, aby si do další dekády zachoval v tomto oboru to nejdůležitější, tedy odvahu,“ uvedl radní hl. m. Prahy Jan Wolf.

Designblok se koná rovněž za cenné podpory partnerů, zejména pak generálního partnera Erste Premier. Petra Ondrušová, ředitelka Erste Premier, ke spolupráci říká: „Jsme velmi rádi, že jsme i v letošním roce, celkem již podeváté, generálním partnerem této výjimečné události. O to více, že téma Oslava, v klíčovém vizuálu symbolizující dřinu a zápal, velmi pěkně rezonuje s naším novým komunikačního konceptem, který představíme v září. I my budeme svým způsobem „oslavovat“ a to tvrdou práci, odvahu a vytrvalost, se kterou se naši klienti vydali na cestu za svým individuálním cílem. Ceníme si úspěšných lidí. V nové komunikační kampani vyjádříme uznání vynakládanému úsilí, které zároveň může být pro ostatní inspirativní. Naší ambicí je být jim na této cestě, prostřednictvím služby ERSTE Premier založené na komplexním finančním poradenství, partnerem. I letos naše klienty rádi přivítáme v prostorách exklusivní ERSTE Premier Lounge, kde si mohou odpočinout a občerstvit se. Opět máme připravena zajímavá setkání a workshopy s některými z vystavujících designérů.“ 

Také letos se jako hlavní partner Designbloku představí značka Renault. „Designblok slaví, Česko slaví, a značka Renault se k tématu Oslava připojuje, neboť právě letos má kulatých 120 let a my jsme velmi rádi, že na letošním ročníku se podíváme jak do minulosti, tak do světa moderního designu a technologií budoucnosti,“ poznamenal k partnerství Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s. 

 

Kromě hlavního prostoru Designbloku na pražském Výstavišti v Holešovicích, kde bude v Průmyslovém paláci, na piazettě před palácem a v Lapidáriu Národního muzea více než 14 000 m2 výstav, bude otevřena řada galerií, pop-up shopů a showroomů po celé Praze. Pro dvacátý ročník je připravena řada novinek, z nichž nejvýznamnější je otevření profilové výstavy v Colloredo Mansfeldském paláci. Jednotlivé instalace předních českých designérů i zahraničních autorů, kteří jsou s Designblokem historicky spojeni, představí různé přístupy k tvorbě, vnímání role designéra a jeho transformaci. Eva Eisler, Zorya, Jan Plecháč a Henry Wielegus, Maxim Velčovský, chmara.rosinke, Marléne Huissoud a další. I letos se návštěvníci mohou těšit na bohatý doprovodný program a desítky zapojených showroomů a galerií.

 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.