29. 11. 2018
Mediálně nejznámější český designér se vlastně designérem nikdy stát nechtěl. Ale i kdyby jím nebyl, stejně by se designem zabýval. „Kdybych měl dostatečný rozpočet, rád bych v Praze vybudoval Muzeum všeho, které by se stalo velmi zajímavou společenskou platformou.“ Vedoucí ateliéru Porcelán a keramika na pražské UMPRUM, umělecký šéf sklářské značky Lasvit, od počátku jeden z hlavních designérů, kteří pro Designblok vytvářeli speciální instalace.
„Plechovka se stala symbolem záchrany člověka (ochrana potravy a možnosti ji transportovat přes celý svět) a zároveň jeho zkázy (možnost objednat cokoli z celé planety a dopravit to za jakoukoli cenu, třeba i likvidace životního prostředí). Do zakonzervovaného prostředí barokního paláce jsem navrhnul objekt ze zlatých plechovek, který je pro mne symbolem hédonismu dnešní doby. Je to memento i magie.“ Instalace obsadila největší prostor Colloredo-Mansfeldského paláce – Divadelní sál.
Ovlivnil nějakým způsobem Designblok kariéru Maxima Velčovského?
„Určitě ovlivnil. Nutí mne každý rok něco udělat a díky tomu se mé kolekce dostaly k zajímavým sběratelům i do skvělých sbírek designu a umění u nás i v zahraničí.“
Oblíbená kniha: Edmund de Waal, Zajíc s jantarovýma očima.