Prague International Design Festival

Zpět

Odhalujeme vizuál 23. ročníku s tématem ŠTĚSTÍ! Podoby letošní Designérie se ujme dvojice Herrmann&Coufal

30. 7. 2021

Třiadvacátý ročník Designbloku, největší přehlídky designu ve střední Evropě, proběhne od 6. do 10. října v Gabriel Loci na Smíchově a nově obsadí i dvě patra Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Vizuál festivalu, který je každoročně dílem fotografa Salima Issy a grafické designérky Martiny Černé, zachycuje okamžik simulující moment štěstí a odkazuje tak k tématu letošního ročníku. Návrh Designérie, centrálního prostoru v Gabriel Loci, je letos v rukou oceňovaného dua Herrmann&Coufal.

V roce 2021 se bude Designblok zabývat hledáním štěstí. Po měsících pandemie zvolili organizátoři právě štěstí jako hlavní téma, které bude propojovací linkou festivalu, od vizuálu a podoby Designérie po jednotlivé instalace a doprovodný program. „Uplynulý krizový rok obnažil touhy staré jako lidstvo samo – touhy po štěstí, po zdravém a naplněném životě. Vyvolal otázky, zda žijeme správně a naplno. Zda jsme šťastni. V roce 2021 se bude Designblok zabývat právě hledáním štěstí. Budeme sledovat trendy, které jsou v designu jasně patrné – návrat k přirozenosti, k přírodě, k člověku a jeho potřebám. Optimismus, opravdovost. Obnova. Renesance hodnot lidskosti, hledání štěstí, návratu k sobě samému a svým potřebám. To jsou hodnoty, které design může pomoci přinést a které chceme přiblížit široké veřejnosti,“ vysvětluje Jana Zielinski, ředitelka Designbloku.             

Vizuál letošního ročníku vznikl zachycením okamžiku, ve kterém bylo umělými prostředky simulováno štěstí. Série fotografií nahodilých průsečíků letu člověka a květiny se staly základem celkové kompozice. Vizuál se bude postupně proměňovat, skládat, rozkládat a doplňovat i o nové fotografie. „Vzali jsme barvy, květiny, možnosti skoku i vrcholný let a v jeden okamžik je vrhli před objektiv. Něco se stalo. Vizuálem se nesnažíme doslovně vyjádřit štěstí, ale spíš nastavit prostředí, parametry, pocit. Ve výsledku nepůjde o jednu fotografii s titulkem, ale postupnou vlnu obrazových asociací, které nás doufejme přivedou k přemýšlení o pojmu štěstí, o hodnotách, které nám přinesl tento zvláštní čas pandemie, i k novým konkrétním předmětům a tvůrčímu úsilí, které za nimi stojí. Štěstí jako odraziště. Nová renesance. Vizuál jako symbol,“ popisuje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku. Momenty zachytil fotograf Salim Issa a výslednou grafickou stránku vizuálu zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. Další varianty vizuálu budou odhalovány postupně s blížícím se začátkem festivalu.

Každý rok se konceptu a podoby Designérie, centrálního prostoru Designbloku, chopí přední český designér. Letos to budou rovnou dva. Po minulých ročnících v režii Maxima Velčovského, Lucie Koldové či Jana Plecháče přebírá štafetu dvojice Eduard Herrmann a Matěj Coufal, laureáti hlavního ocenění Cen Czech Grand Design za rok 2020. Jejich svěží přístup k designu vystihuje fenomén do it yourself, který se společně s tématem štěstí promítne i do letošní Designérie. „Je srdcem Designbloku, místem setkání, odpočinku a zážitku. Designérie je pro nás oázou, která nabízí nejen dobrou kávu, ale i radost z tvorby. Štěstí tak prochází žaludkem i rukama. Posadíme se na upcyklovaný nábytek, budeme pít kávu, klábosit, odpočívat, přemýšlet a tvořit, popisují budoucí Designérii její autoři Eduard Herrmann a Matěj Coufal.

Mimo Gabriel Loci a Uměleckoprůmyslové museum se do programu Designbloku tradičně zapojuje řada galerií, showroomů a pop-up shopů po celé Praze. Po loňské pauze se letos mohou návštěvníci těšit na bohatý doprovodný program i zahraniční hosty.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.