Prague International Design Festival

Zpět

Renault představil na Designbloku nový koncept TREZOR

21. 10. 2019

Značka Renault jakožto partner Designbloku představil vůbec poprvé v České republice studii zapůjčenou Centrem Designu ve Francii, koncept TREZOR. Téma jednadvacátého ročníku je budoucnost a značka Renault je její neodmyslitelnou součástí. Není tedy divu, že instalace Renault v Superstudiu byla nominovaná na Ceny Designbloku v kategorii Nejlepší instalace výrobce. Stánek na venkovní ploše nabídl pohled do budoucnosti a nové mobility prostřednictvím testovacích jízd elektromobily Renault Zoe a Twizy. 

„Designblok zvolil jako nosné téma ročníku 2019 téma Budoucnost a automobily jsou a určitě budou nedílnou součástí budoucnosti, i když celé odvětví, zejména v Evropě, projde určitou proměnou. Jedná se o hledání alternativních pohonů, kde nejblíže k uplatnění v širším měřítku mají různé formy elektrifikace jejich pohonu – jedná se tedy nejen o vozy s plně elektrický pohonem, ale také čím dále tím více sofistikované hybridní pohony a plug-in hybridy. Dále můžeme v blízké budoucnosti mluvit i o nových formách využívání a v jistém smyslu i o „konzumaci“ automobilu formou sdílené mobility. Určitě ve střednědobé budoucnosti se nás dotkne téma autonomních vozů... Renault ve svojí prezentaci kombinuje technologii blízké budoucnosti se světem moderního designu. Ztělesněním tohoto spojení je jeden z nejnovějších konceptů Renault Trezor,“ poznamenal k partnerství Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s. 

„Velmi jsem přemýšlel, co vlastně na tom lidi tak láká se schoulit do kokpitu něčeho hodně kovového a odpálit se do nebes. Napadlo mne, že je to ta touha po dokonalosti, rychlosti a výjimečnosti kterou máme tak hluboko zakódovanou kvůli přežití. Chceme šálit naše smysly, dopřávat jim mnoho požitků a za to nás tělo odmění dávkou slastných pocitů. Toto jsem chtěl dát do podoby toho, jak já si představuji výjimečnost vystaveného vozu. Nechtěl jsem nudit automobilovými detaily, ale ukázat to co si myslím, že probíhalo v hlavách tvůrců když snili o spoutání této síly, energie a kreativity. Je to oblak, je to křídlo, je to nebe a je to socha...
Vznášíme se na křídlech budoucnosti, za námi je stará šedá, horizont mizí hluboko a před námi dálka. Tvary prezentace vychází z hexagonální struktury, kterou můžeme vidět na konstrukci vozu. Používáme jednoduché materiály a moderní technologie. Křivky jsou parametricky modelovány a převedeny do reality velikou zručností šumavských řemeslníků. Všechny detaily jsou jednoduché a pochopitelné. Výsledkem je kouzelná skulptura, do které lze vstoupit a nechat se unášet pocitem o elektrizujícím zítřku“, charakterizoval stánek Renault na letošním Designbloku jeho designér Petr Bakoš z Harddecore Creative Studio. 

TREZOR, dvoumístné elektrické kupé, je součástí designového oživení značky započatého v roce 2010 s konceptem DeZir a ztělesněného typem Nové Clio, které je na trhu od roku 2012. Díky své síle a vášnivě červené barvě symbolizoval DeZir první etapu ve vývoji - zamilovat se do strategie designu založené na životním cyklu. TREZOR jde ještě dál a je vyjádřením vyspělosti smyslů a závazku. Klade velký důraz na evoluci v designu interiéru.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.