Prague International Design Festival

Zpět

Rockaway Capital se stává strategickým investorem festivalu Designblok

22. 5. 2024

Rockaway Capital, investiční skupina Jakuba Havrlanta, spojuje několik let po vstupu do MFF KV a Colours of Ostrava své jméno s další úspěšnou značkou – stává se strategickým investorem Designbloku, jednoho z nejzásadnějších mezinárodních festivalů designu a módy určených pro širokou veřejnost. Skupina chce díky svému vstupu podpořit český design ve světě, přilákat ty nejvěhlasnější designéry do Česka a propojit uměleckou komunitu s tou byznysovou.

Designblok si za čtvrtstoletí vybudoval pozici nejzásadnější mezinárodní přehlídky českého a evropského designu. Záměrem jeho majitelů Jany Zielinski a Jiřího Macka bylo vybudovat akci srovnatelnou se světovými designovými veletrhy a seznámit tak širokou veřejnost s aktuálními trendy v oblasti designu, módy i architektury. Díky majetkovému vstupu Rockaway Capital do společnosti Profil Media, která stojí také za značkou Křehký nebo udílením cen Czech Grand Design, tak může Designblok posílit ve své misi prosazovat kvalitní český design ve světě a zároveň do Česka přivážet prvotřídní mezinárodní designéry.  

S českým kulturním prostředím má skupina Rockaway několikaleté zkušenosti. Na začátku roku 2021 vstoupila do Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, posléze pak vznikla skupina KVIFF Group, která zastřešila všechny kulturní aktivity kolem festivalu; v létě 2022 zase oznámila majetkový vstup do festivalu Colours of Ostrava. Oběma akcím pomohla s manažerským vedením a implementací digitálních řešení. V případě MFF KV šlo například o vybudování projektu KVIFF.TV nebo vstup do distribuční společnosti Aerofilms, spolu s Colours pak skupina přiváží do Česka takové hvězdy jako Lenny Kravitz nebo Sam Smith a dává vzniknout ambiciózním projektům typu Meltingpot.

„Za víc než deset let své existence skupina Rockaway dokázala, že na poli digitálních technologií se pohybujeme s jistotou a že za námi stojí bohaté zkušenosti z oblastí e-commerce, e-travel, venture kapitálu, fintech i blockchainu. Naše know-how prohlubujeme a rozšiřujeme i díky vstupu do umělecké sféry. Designblok je sám o sobě stabilní a sebevědomá značka a já jsem moc rád, že se naše cesty protnuly. Díky budoucím společným projektům chceme firmu posunout ještě mnohem dál – ukázat sílu českého designu ve světě a zároveň přilákat špičková zahraniční jména k nám. Za zásadní pak považujeme propojení umělecké komunity s tou byznysovou,” říká investiční partner Rockaway Jan Jírovec

Právě svou technologickou a byznysovou expertízu tak může Rockaway využít i v případě Designbloku. Pro vedení festivalu, které zůstává personálně neměnné, znamená vstup skupiny zajištění stability a také možnost, jak ještě více zintenzivnit svoje postavení na mezinárodní kulturní scéně. Příkladem je speciální putovní výstava Designblok Cosmos, která se objevila jak v říjnu 2023 na samotném Designbloku, tak posléze na letošním Milano Design Week, nebo projekt Made by Fire odkazující na historii i současnost českého skla a porcelánu. 

„Před více než rokem jsme začali jednat s Janem Jírovcem o vstupu Rockaway Capital do našich projektů, tedy festivalu Designblok, cen Czech Grand Design a značky Křehký. Ke spolupráci s investorem nás lákaly možnosti dalšího rozvoje našich aktivit, strategického propojování projektů a sdílení know-how. Designblok si po 25 letech konání získal výraznou pozici na domácí i světové scéně a nyní jej čeká příležitost k dalšímu dynamickému růstu. Těší mě i fakt, že jsme se stali součástí skupiny Rockaway Arts společně s MFF KV a Colours of Ostrava. Tedy předními festivaly, které dokazují, že v Česku umíme pořádat významné kulturní události a pomáháme tak k dalšímu rozvoji naší společnosti a ekonomiky,” dodává spolumajitelka společnosti Profil Media a ředitelka festivalu Designblok Jana Zielinski.

V říjnu 2023 oslavil pražský mezinárodní festival designu své 25. jubileum. V průběhu let se díky němu mohly stovky vystavovatelů z řad designérů prezentovat v atraktivních a mnohdy veřejnosti běžně nepřístupných nebo netradičních lokacích. Letošní ročník s tématem Mládí proběhne od 2. do 6. října a zavede návštěvníky opět na mimořádná místa – do čerstvě zrekonstruovaného Muzea města Prahy a moderní budovy Bastion Florenc a po loňském úspěchu se vrátí i na Pražský hrad a do Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Expozice jsou už tradičně rozděleny na Superstudio, které představuje novinky českých a světových výrobců prezentujících produkty vzniklé za spolupráce s těmi nejlepšími designéry, a Openstudio, které dává vyniknout prototypům a minisériím bez účasti komerčního výrobce. Tradičně během přehlídky probíhá i bohatý doprovodný program v podobě přednášek a diskuzí, oborových setkání, módních přehlídek a dalších speciálních událostí poskytujících prostor pro networking a vzájemnou inspiraci.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.