menu
Generální partnerGenerální partner

Designblok
Prague International Design Festival
7. – 11. 10. 2020
Klášter svatého Gabriela

Značka Rückl zažívá renesanci pod vedením Ronyho Plesla

Značka Rückl pod vedením uměleckého ředitele Ronyho Plesla zažívá návrat mezi luxusní značky českého křišťálu. Kolekci definuje unikátní brus, pastelové tóny a nezvyklá kombinace materiálů. Současná designová kolekce České nebe vzdává hold tradici sklářského umění. Je v ní zastoupena například váza Krakatit, karafa Golem nebo svícen Metamorphosis. Jak spolupráce se sklárnou vznikala? Jak vede Rony své studenty ke spolupráci s firmami?
 
Kdy a jak vaše spolupráce se sklárnou začala?
 
Majitel, pan Wichterle, mě oslovil asi před rokem. Od té doby jsme sem jednou týdně dojížděli a společně s manažerkou projektu Martinou Bursíkovou koncipovali znovuzrození a návrat značky Rückl na scénu.
 
Co stojí za příběhem znovuzrození značky? Jaká je koncepce nové série?
 
Rückl je tradiční značka, za kterou stojí rodina otce a dcer, kteří celému projektu věří a to pro nás byla veliká zodpovědnost. Když se na to teď zpětně díváme, jsme hrdí na to, co se podařilo, a to nejenom díky nám, ale také díky rodině Rücklů, majiteli, díky grafikům ze studia Najbrt, fotografům BoysPlayNice a dalším.
Od začátku nám šlo o to vytvořit celý koncept výroby, nejen přijít s jedním krásným produktem. Přinesli jsme novou barevnost, nový způsob broušení, leštění. Nezaměřili jsme se na trendy, ale na dlouhodobější hledisko. V hlavě už máme i další kroky, kam koncept dál posunout, například zvětšit některé objekty a dopracovat kolekce.
 
Celý rozhovor a více o této rodinné značce s tradicí si můžete přečíst na CZECHDESIGN.

23. 10. 2017

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Rozumím