Prague International Design Festival

Zpět

Značka Rückl zažívá renesanci pod vedením Ronyho Plesla

23. 10. 2017

Značka Rückl pod vedením uměleckého ředitele Ronyho Plesla zažívá návrat mezi luxusní značky českého křišťálu. Kolekci definuje unikátní brus, pastelové tóny a nezvyklá kombinace materiálů. Současná designová kolekce České nebe vzdává hold tradici sklářského umění. Je v ní zastoupena například váza Krakatit, karafa Golem nebo svícen Metamorphosis. Jak spolupráce se sklárnou vznikala? Jak vede Rony své studenty ke spolupráci s firmami?
 
Kdy a jak vaše spolupráce se sklárnou začala?
 
Majitel, pan Wichterle, mě oslovil asi před rokem. Od té doby jsme sem jednou týdně dojížděli a společně s manažerkou projektu Martinou Bursíkovou koncipovali znovuzrození a návrat značky Rückl na scénu.
 
Co stojí za příběhem znovuzrození značky? Jaká je koncepce nové série?
 
Rückl je tradiční značka, za kterou stojí rodina otce a dcer, kteří celému projektu věří a to pro nás byla veliká zodpovědnost. Když se na to teď zpětně díváme, jsme hrdí na to, co se podařilo, a to nejenom díky nám, ale také díky rodině Rücklů, majiteli, díky grafikům ze studia Najbrt, fotografům BoysPlayNice a dalším.
Od začátku nám šlo o to vytvořit celý koncept výroby, nejen přijít s jedním krásným produktem. Přinesli jsme novou barevnost, nový způsob broušení, leštění. Nezaměřili jsme se na trendy, ale na dlouhodobější hledisko. V hlavě už máme i další kroky, kam koncept dál posunout, například zvětšit některé objekty a dopracovat kolekce.
 
Celý rozhovor a více o této rodinné značce s tradicí si můžete přečíst na CZECHDESIGN.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.