menu
Generální partnerGenerální partner

Designblok
Největší výstava designu v Praze

Designblok představil podobu hlavní výstavy a Designerie od Jana Plecháče. Organizátoři shrnuli opatření pro bezpečnou návštěvu 22. ročníku

Dvaadvacátý ročník největší pražské výstavy designu proběhne letos za speciálních epidemiologických opatření od 7. do 11. října. Designerii, konceptuálně zpracované srdce Designbloku, i hlavní výstavu Vášeň letos navrhl úspěšný designér Jan Plecháč. Výstava zároveň představila organizační změny a opatření, které pro veřejnost i vystavující zaručí bezpečnou účast. Novinkou je rozdělení na sektory a časově omezené vstupenky. Některé sektory budou přístupné zdarma.

Jméno Jana Plecháče rezonuje českou designérskou scénou již řadu let. Společně s Henrym Wielgusem má za sebou spolupráce se špičkovými českými i zahraničními značkami, a také široké portfolio vlastní tvorby. Právě on naváže na Lucii Koldovou, Maxima Velčovského a Jana Rosického, kteří zpracovali Designerii v minulých letech. Designerie bude umístěná v ambitu prostoru Gabriel Loci, kde bývala zeleň. „Tam, kde se původně nacházela rajská zahrada, se opět navrací zeleň. Ovšem jen na pár dní. Tak zde vzniká pop-up eden nebo ráj a v kontrastu s tímto rajským požitkem je architektura vystavěná z 222 kusů štaflí - z předmětu velmi obyčejného, avšak nikoliv přízemního, který návštěvníkům umožní až neuvěřitelný nadhled. A právě nadhled je přesně to, co obecně naše společnost velmi potřebuje. Mottem letošní Designerie je „Nevyrábět a nevyhazovat. Půjčit si, hrát si a pak zase vrátit,“ popsal svůj záměr designér Jan Plecháč.  

Štafle použité v Designerii s originálním razítkem autora budou na místě vydraženy a výtěžek půjde na letošní charitativní projekt, kterým je Centrum Paraple dlouhodobě pomáhající osobám s poškozením míchy.

Rukopis Jana Plecháče ponese i hlavní tematická výstava Vášeň, kterou naplní vášeň jejího autora pro motorky. Dvanáct mistrovských řemeslníků podle konceptu Jana Plecháče a za supervize DK Garage Boss přetvoří motorku ČZ 175 v unikátní designérský klenot přímo na Designbloku.

Designblok čeká premiéra v impozantním historickém prostoru Gabriel Loci v srdci Prahy. Akcentovat bude letos zejména tvorbu českých výrobců a designérů. „Letošní rok přinesl situaci, kterou nikdo z nás nečekal. Čeští tvůrci v oblasti designu a módy se ocitli tváří v tvář zásadní zkoušce, a ačkoliv se mnozí z nich situaci kreativně a důmyslně přizpůsobili, jejich podpora je více než na místě. Jsem proto velmi rád, že se letošní ročník Designbloku zaměřuje právě na české tvůrce a pomáhá s realizací jejich nápadů,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

 

Bezpečnostní opatření pro návštěvu Designbloku

Pro zachování maximální bezpečnosti veřejnosti i vystavujících přijal letos Designblok řadu změn v organizaci návštěvy. Prostor Gabriel Loci je rovnoměrně rozčleněn do několika sektorů s oddělenými vstupy a východy, z nichž některé jsou placené, a jiné můžete navštívit zdarma. Počet osob současně se nacházejících v jednom sektoru bude limitován. Vystavující jsou do placených sektorů A a B rozděleni rovnoměrně, takže v každém z nich najdete výrobce i designéry, módu i šperk. Sektory, které budou přístupné návštěvníkům i bez vstupenky jsou Art House v Musaionu zaměřený na umělecký design, výstavy v exteriéru a rovněž Hospodářské noviny Stage supported by CzechTrade a Reflex Stage, které nabízejí doprovodný program přednášek a diskuzí. Vstupenka do sektoru A a sektoru B bude za 150 Kč, studenti, senioři a držitelé průkazu ZTP mají slevu.

„Letošní Designblok s tématem Vášeň bude mimořádný hned z několika důvodů. Prvním je unikátní prostor bývalého konventu Svatého Gabriela, který nyní nese název Gabriel Loci. Historická architektura a současný design přinesou návštěvníkům mimořádný zážitek v prostorech, které jsou veřejnosti za normálních okolností nepřístupné. Druhým důvodem je souběh s obdobím koronakrize. Ve spolupráci s pražskou hygienou jsme připravili bezpečnostní opatření, která minimalizují riziko nákazy. Doporučuji návštěvníkům vyhradit si na Designblok asi 5 hodin – za 2 hodiny zhlédnou expozice v Sektoru A, za další 2 hodiny Sektor B a poté mohou navázat prohlídkou venkovních expozic a Art House v Musaionu v Letohrádku Kinských. V průběhu Designbloku budou zdarma přístupné přednášky a diskuze, které jsme připravili ve spolupráci s Reflexem, s Hospodářskými novinami a agenturou CzechTrade. Vstupenky budou v prodeji od 1. října na Goout a také na místě. Kromě Gabriela Loci a Musaionu se bude Designblok odehrávat v showroomech a ateliérech ve městě. Věřím, že i když je návštěvnost na letošním Designbloku časově limitovaná, bude letošní ročník stát za návštěvu. Designéři a výrobci si zaslouží naši podporu a zájem. A to, co připravili, je velmi silné,“ uvedla ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Poprvé v historii Designbloku je platnost vstupenky omezena na dvě hodiny na jeden sektor, přičemž čas byl vyměřený tak, aby se dal obsah sektoru pohodlně prohlédnout i se zastávkami na nákup u designérů. Kromě opatření organizačního charakteru bude na místě k dispozici také hygienické vybavení, jako jsou stojany s dezinfekcí. Návštěvníci budou při pohybu v prostoru výstavy vyzváni k nasazení roušek a po každém slotu proběhne dezinfekce společných prostor.

Designblok se koná také díky cenné podpoře partnerů, zejména generálního partnera Erste Premier. Tomáš Petr, ředitel Erste Private Banking a Erste Premier, ke spolupráci řekl: „Věříme, že každá cesta je snazší, když máte někoho, kdo vás na ní podporuje. Dlouholeté partnerství naší značky a designu se odráží i v novém a unikátním vizuálu Erste Premier, který pro nás vytvořila úžasná ilustrátorka Eliška Podzimková. Stejně jako vystavující designéři, i naši klienti vkládají spoustu vášně do budování vlastních hodnot, a tak si zaslouží být těmi, o které je postaráno.

22. 9. 2020

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Rozumím